سفارش تبلیغ
صبا ویژن

409آنلاین

کتاب خاطرات مستر همفر واقعا جالب بود و پر از عبرت برای اهلش و حتی غیر اهلش.ماجرای این آقا حدود 300 سال پیش میگذره اون موقعی که حکومت عثمانی هنوز برقرار بوده و ممالک اسلامی بسیار پهناور.این آقای نه چندان محترم جاسوس بریتانیای کبیر بوده که به همراه چندین تای دیگه وظیفه داشتن اطلاعاتی رو از ایران،عثمانی،عراق،مصر و چند جای اسلامی دیگه برای کشورشون به ارمغان ببرن.
اصل حرفم مال اون تیکه از کتابه که در مورد نقاط ضعف و قوتی که این جاسوس ها شناسایی کردن نوشته؛بعضی از نقاط ضعفی که گفته شده اینهاست:
زیاده روی در عبادت،بیسوادی،اختلاف شیعه و سنی،هرج و مرج در ادارات دولتی و ...
نکته ی جالبتر اینه که نوشته مسلمان ها باید در بی خبری از آیین خودشون به سر ببرن چون این دین اصول خوبی برای زندگی کردن داره و 13 تا از اصولی رو که توی قرآن و احادیث بهش اشاره شده ذکر کرده.
بعد از این موارد 23 تا نقطه قوت گفته که چندتاییشو من میگم:پای بند نبودن به تعصبات قومی و نژادی،تاکید به حجاب زنان که سبب جلوگیری از فساد و روابط نا مشروع میشه،برپاداشتن مراسم عزاداری امام حسین،وجوب امر به معروف و نهی از منکر و ...

و بعد از همه ی اینها از اقداماتی گفته که باید در جهت گسترش نقاط ضعف و از بین بردن نقاط قوت انجام بدن.بعد از خوندن این کتاب به این نتیجه رسیدم که این انگلیسیا عجب آدمای جالبین و چقدر در راه رسیدن به اهدافشون ثابت قدمن.
جالبه بدونین این آقای مستر همفر همون فردیه که محمد بن عبدالوهاب رو برای معرفی آیین وهابیت شناسایی کرده و در ادامه تربیتش کرده. 
خوندن این کتاب رو به همه توصیه میکنم،از اون کتابای سخت و خسته کننده نیست کاملا شبیه یه داستان نوشته شده،کتاب خاطرات همفر ترجمه دکتر محسن مؤیدی 


[ دوشنبه 91/5/30 ] [ 8:39 عصر ] [ عالیه ]
.: Weblog Themes By Pichak :.